Friday, December 31, 2010

Saya sayang mak walaupun hari nie kene prank dengan mak. Sila jangan jeles

Share/Bookmark
Aku akan bertolak pegi ke Puncak Alam Sabtuday nie. Datang pulak mood mak aku baik hati hari nie tanyer nak makan ape jer cakap kat dye nati dye masakkan. Aku pong dah pikir bukan-bukan dah nie suro mak aku masak. Vavi golek dengan katak tige rase memang not in my list la kan.  Macam biase aku tido pagi lepas mak aku bangon tido.

Mak: Ko ade nak makan ape ape tak?

Aku: Mak nak masak ker? Ape yang ade?

Mak: Cakap jelah ko nak makan ape? Mak dah pegi pasar kan...

Aku: Mak masak jelah Ayam masak asam pedas. Tak pon mak goreng ayam berempah macam selalu tuh. Tapi kalau mak rajin. Mak buat lah tomyam ker,sup gearbox ker. Tak pon mak buat kan alang Kek Choclate sekali pon best jugak. Brownie tuh. Perh..Sedapnyer mak.

Mak: Amboi, banyak cantik kau. Mintak bukan bukan

Aku: Dah mak tanyer nak makan ape. Orang cakap jelah. 

Mak: Yelah...

Aku dengan suasana sunyi sepi dalam bilik anti cahaya nie. Ditambah dengan angin kipas bertiup sepoi sepoi bahasa. Aku tidurnyenyak dengan harapan aku bangon tido nanti aku dapat makan sedap sedap.

Aku bangon tido aku terus pegi mandi. Mandi bersih bersih bagi wangi. Supaya 5-6 hari mendatang tak yah mandi pon takpe. Dah sikat rambut, dah pakai underono semua.  Aku senyum sampai telinga. Aku pegi amek nasi dan sambung senyum sambil gelak. Ha ha ha. Aku duduk aku bukak tudung saji. 

Ikan Sardin.

Okey aku hampe. Ape motivasi yang mak aku berikan kat aku nie sebenarnyer aku pon tak tawu. Lagi sakit hati bile aku cakap kat mak aku. "Ape mak cube buktikan kat Alang sebenarnyer nie?" then mak aku cakap. " Malas nak masak hari nie" (kening ternaik naik sambung dengan senyum sinis tahap sakit kan ati)

aku Conpius tambah Strees. sebenarnyer pagi tadi tuh aku cakap nak makan itu ini tuh aku cakap dengan mak aku ke aku cakap mase mimpi je nie?

Aku: Mak, Telur ade tak?? Nak masak telur dadah lah.

Mak: Telur habes. 

Okey stress balik. 

Ape punyer malang la nasib aku hari nie. 

grrr.

p/s: Alang dengan Malang same ker??

99 Organisma:

Encik Tikus said... Best Blogger Tips[Menjawab]

puncak alam ? kau patut singgah rumah aku doe

adrinaqamarina said... Best Blogger Tips[Menjawab]

haha, alang memang malang.

teringat aku balik cuti ari tu, mama aku memang kasi santapan terbaik ah.

cukup 2minggu, 4kg aku naik. cis.

=.='

fahmie, selamat ke puncak. selamat berjuang di sana. kte satu campus la ye? haha.

fighting!

lassiegewdix said... Best Blogger Tips[Menjawab]

eh'eh .
menu kite same - sardin
harini cuti umum
mak2 kite pun nak bercuti dari masak gakkk :P

Nieza Micha said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahaha... cian kau... kau kan suke wat macam2 dalam mimpi... segale macam yg kau nk mkn tu mesti kau mintak dalam mimpi kan... haha...

alang, malang.. ade la persamaan... kah3...

Kiera TheMonster said... Best Blogger Tips[Menjawab]

bile cakap sal makan . erkk lapa la ! uwaaaa :'( tak makan lagi ....

p/s : sardin makanan paling sedap !

Yui_Wani said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Alololololo......takpe, janji makan. :3

Fatimah Az-Zahra Norazman said... Best Blogger Tips[Menjawab]

alang dengan malang memang sama!padan muka kau.tu la natijahnya apabila selalu berperangai sengal

Puteri Iqa Izyan said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahahaha.... mmg mak kau sayang kau :P

CoRnEtTo CeKeLaT said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahax. lawak3. btw. padan muke. :D

Sophie Al-yahya said... Best Blogger Tips[Menjawab]

haahaha..lawak.
fahmi aku rasa kau mamai laaaa..

kesian giler. jap, puncak perdana? sambung blaja ke?

Fatihah said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahahaha...kesian..

Anonymous said... Best Blogger Tips[Menjawab]

belajar kat palam amek course ape?

Selikat Coklat Berbicara said... Best Blogger Tips[Menjawab]

haha , ang sabar naa . Saja mak ang tu dok test ang . haha . lain kali p tulun dia masak sana . hehe

Check this out
Yang Terakhir Bagiku..

Trah Wann said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Bhahahaha rileks fahmie , dia nak uji kesabaran jek tuh .

Alang = Malang , hmm tak jauh beza HIKHIK ^^

eun fyda said... Best Blogger Tips[Menjawab]

haha ...
lawak2

Cahaya_Kebahag!aan said... Best Blogger Tips[Menjawab]

dah sah2 mimpi tu...
Alang dengan Balang bunyi dah nak sama gak~~~

o'she ashikin muzapa said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hee! lebey kurg kot alg ngn mlg tuh! :D eh, ko nk g pncak alam watpe ek? aku lak ari ahad g sane..

Naqib Mohamad said... Best Blogger Tips[Menjawab]

KALAU makanan tak ikut selera aku memang aku tak mana lah HAHA

naqib mohamad

si suraya said... Best Blogger Tips[Menjawab]

aku suka mak kau. mak kau best. haha

cam best je puncak alam. jumpa sana nnt k?
insyaAllah :)

Arine Romano said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hhehhee..cian kaw..bkn malang nmanye tu..tp tak de rezeki..kot kaw dpt kenny roger ke kn kn :D

gud luck sekali k..

Biela Sapine said... Best Blogger Tips[Menjawab]

meh singgah rumah aku, mak aku masak ikan pari masak asam, terbaek lahh kann.. terliuh takk ?? terliuh takk ?? hahaha :)

Asha Shalina said... Best Blogger Tips[Menjawab]

ini terbaik. haha. mesti konfius ckp dlm mimpi ke ckp dgn mak

liyanaziz said... Best Blogger Tips[Menjawab]

esok aku nak balik puncak perdana, kita saing! sapa sampai dulu.. muahahahhahahaha.. Alang x de M, Malang ada A.. apa aku merapek rapek ni..

Misa Sakura! said... Best Blogger Tips[Menjawab]

alololo sian nye...

mat dan mina said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahaha....mmg lawak...

wunny said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahaha mak kau nak buat bergurau ngan anak dia lah. enjoy la sikit. ^^

s.i.n.o.s.h.a.e.y.u.s.o.f said... Best Blogger Tips[Menjawab]

b'syukur dgn apa yg ada..har3 ^^

ad gak rezeki aritu, if tade langsung lg naya..b'lpr~~ haha

ceritaku MEMORIKU said... Best Blogger Tips[Menjawab]

aku nak kata kesian
tak tahulah
haha
sian doe
nanti mak ko masak kan lah tu
-na'dz

Myra Arshad (: said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahaha. kesian :)
takpe, janji mak masak jugak. yer dok ? :D

Hashira Yusoff said... Best Blogger Tips[Menjawab]

mak ko nak bg motivasi jgn tido di siang hari..
nak2 pagi..x murah la rezeki. akhirnya sardin yg mjadi sntapan kau..haha. takziah wei! ^.^

░♥si lampu neon♥░ said... Best Blogger Tips[Menjawab]

mak ko mesti cute kan? hhihi kem salam =)

Nurain Hasan said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahahhahahha
sengal dohh
kesian gila ko!
wey.kenapa mak aku kalau aku balik Kl aku suh dia masak itu ini dia akan masak.
ko jeles tak skrg dgn aku?
keh3

maCy said... Best Blogger Tips[Menjawab]

kimsalam kat mak~

salam kenal first visit :)

WZulhilmi said... Best Blogger Tips[Menjawab]

ko ngigau agaknya time ko sebut senarai penuh list menu yg ko sebutkan tu kut..

shafinaz (: said... Best Blogger Tips[Menjawab]

ahaha , kesiaan gila :p

misz molecule said... Best Blogger Tips[Menjawab]

yeah2..




budak uitm!




name pun mak...kui kui kui




epy new year.:)




http://thyyunxthiya.blogspot.com/

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said... Best Blogger Tips[Menjawab]

suke sgt cite pasal mak dia.. hee~

ANATI SOKI said... Best Blogger Tips[Menjawab]

anat soki nk bg high5 la kat mak ko! muahahahaha

Afiefah Safieni said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahhahaha..
punya la semangat nak makan..
last2 sardin ja..
jagan ckp yg mak ko tnya tu betul2 mimpi..
hampeh btol..

swagger said... Best Blogger Tips[Menjawab]

nsib baik ikan sardin..,klau ikan bilis..??wht do u feel..hehe

Afzainizam said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Welcome..Happy..New..Year
╔══╦══╗╔╦╗  
╚═╗║╔╗║║║║ 
╔═╝║║║║║║║ 
║╔═╣║║║║║║    
║╚═╣╚╝║║║║    
╚══╩══╝╚╩╝
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Maju Jaya... Di harapkan Tahun ini adalah terbaik dari sebelumnya...

Bulatkan tekad mencapai impian ... Bukan sekadar manis dimulut.. Bukan sekadar hangat-hangat tahi ayam

saya sayang Mama.... Mama ratu hati ku

d_LA said... Best Blogger Tips[Menjawab]

haha..lucu gak mak pamie yer..tp oke whatt ikan sardin..hehe..sedap taw.. maw tmbah nasi 4kali..

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Encik Tikus

wah.org dah pelawa nie.rumah ko kt mane ?? boleh bagi longitude dan magnitude tak?nak serbu nie

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@adrinaqamarina

1.siot.ko je ckp aku malang tahu tak?? kecik ati mcm nie.

2. ko mmg nk jeles kan aku kan? tau la aku tak makan sedap2 mcm ko

3. wah...ko kene jumpe aku.aku nk tgok jugak pembace setia aku.^_^

4. tengs. aku akan berusaha.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@lassiegewdix

hahaha.ko pon sadin jugak ker.hahaha.kisian kite kan.tapi mak aku mmg tak keje.nak cuti ape lagi.tak cukup ke duduk rumah hari2.hahaha

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Kiera TheMonster

haha.meh la jom pg makan yok.^_^
sardin paling sedap ker?? bukan sambal belacan ker? n ikan kering? hehehe

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Yui_Wani

hahah.betul tuh.jgn memilih sgt kan? hehehe.

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Fatimah Az-Zahra Norazman

hahha.ko ade dendam tersirat ape nie dengan aku? bahahahha

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Puteri Iqa Izyan

bukan mak aku je syg aku.aku pon sayang mak aku lah.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@CoRnEtTo CeKeLaT

haha.ko mesti ade dendam tersirat dengan aku kan? baik ko ckp.hahahaha

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Sophie Al-yahya

hahaa.tak lah.mak aku mmg masakkan srdin je lepas aku membebel panjang2.hehe

a'ah la sophie fahmie sambung belajar.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Fatihah

tulah.kesian kan fahmie kan?

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Anonymous

saya event management sahaja.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Selikat Coklat Berbicara

tolong??! tapi tido kan lagi best? tak gitu??

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Trah Wann

eeeee.trah jaat seh dengan fahmie.fahmie panggil trah Alang jugak la lepas nie.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@eun fyda

^__^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Cahaya_Kebahag!aan

hahaa.aku tulis malang lah.bukan balang.balang dengan alang dan malang memang berbeza.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@o'she ashikin muzapa

aku blajar kat puncak lah.sambung degree lah.mmg aku pg hari ahad.tpi gerak je ari sabtu.^_^ sbb singgah rumah abg aku dulu.hehe.nampaknyer kite jumpe la kt sini nanti kan?? hehehe

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Naqib Mohamad

haha.jgn terlalu memilih org kate.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@si suraya

sila2 datang lah.jadi junior aku lagi kat sini ape macam? hehe

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Arine Romano

mintak2 doa kau tu termakbol.aku tgok takde kenny pon kat sini.McD adelah.jadilah dari takde.hehhe

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Biela Sapine

kau jgn ngalan2.aku datang nanti.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Asha Shalina

haha.tuhlah.aku pon tak pasti jugak.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@liyanaziz

wah.dah dekat la tuh/^_^ kan kan kan??

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Misa Sakura!

sian jer?? masakkan la untuk org sekali.peliz....

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@mat dan mina

^__^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@wunny

haha.masalahnyer aku tak tawu yg bende tuh kejadian ke aku mimpi.mcm mane?? hehehe

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@s.i.n.o.s.h.a.e.y.u.s.o.f

haha.yah.okey terime kasih.aku akan ingat itu.^_^..tk nak memilih dah.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@ceritaku MEMORIKU

haha.ye.mak aku dah masakkan dah pong.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Myra Arshad (:

ahhaa.a'ah.janji mak aku masakkan kan? hehhee

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Hashira Yusoff

hahaa.ko jaat seh dengan aku. nati ko kene aku gelakkan kau pulak eh.hahaha

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@░♥si lampu neon♥░

hahaa.cute la jugak mak aku.^_^ ko nak berkenalan ke?? ayah aku pukul kau aku tak tawu eah.hehehe

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Nurain Hasan

waaa.ain.kenape ko pon kejam dengan aku nie.tak baik seh.....grrr..

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@maCy

haha.nati aku sampaikan kat mak aku.selamat datang ke blog saye yg tak seberape ini yer.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@WZulhilmi

haha.entah.aku pon tak dapat nk pastikan.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@shafinaz (:

kesian jer?? masakkan lah awk...

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@misz molecule

tengs kamoo.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza

eleh.dak tu jeles la tuh mak dye tak kenekan dye.eleh.ngaku jelah awk.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@ANATI SOKI

owh.ko nk komplot dgn mak aku yer.grrr

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Afiefah Safieni

haha.masalahnyer aku tak pasti sampai sekarang.aku nk tanyer mak aku pon aku segan nie.^_^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@swagger

haha.kalau ikan bilis menangis aku kat situ swagger.hahaha

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Afzainizam

wat de fu??

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@d_LA

dla.bnyak nyer ko makan.lapo sangat ker nie?? ajajajajja

nUmara... said... Best Blogger Tips[Menjawab]

tehehe.. motif die, nk makan, masak sendiri!! :p

syAzAnA said... Best Blogger Tips[Menjawab]

kah3. sian kau pami. dah beriya2 dah tuh! kah3. wee~

Sophia Rani said... Best Blogger Tips[Menjawab]

kesian pak lang.. :(

efa said... Best Blogger Tips[Menjawab]

miahahaha kecian kat ko..tak pa janji ada makan gak..huhu..erk stdy puncak alam yea huhu

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@nUmara...

haha.ini berbau unsur dendam nie mcm nie?? hahahhaa

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@syAzAnA

tulah.kesian kan aku?? uhukkk..

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Sophia Rani

so sweet.sofie turut berduka yer..agagagagaga

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@efa

a'ah.tempat nie sgt nice.cantik dan vogue.^_^

cik Diva said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahaa. sian dow makan ikan sardin

Xanaster Zak said... Best Blogger Tips[Menjawab]

anak mak tul ko ni.. hahaa
bagus2..

Nurul Afifah Addnan said... Best Blogger Tips[Menjawab]

so cute+lawak..hah..

Piah Becok said... Best Blogger Tips[Menjawab]

oh sadisnye... bersabarlah. mungkin mak stress tahap dewata raya hari tu.. kelakar pun ye jugak.

PILIHAN KELUARGA ATAU PILIHAN SENDIRI?

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahaa mak saje je tu nak suruh bangun awal. ekekekekk.

Ifti Larina said... Best Blogger Tips[Menjawab]

wakaka! sengal doh! sabar eh

erlina said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahaha sempoi la ur mom :D pnck alm dkt dgn uitm dy tak?

nhasikin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Ei,mak aku ngan mak kau sedara yer? Mak aku pun selalu buat perangai macam ni,tapi aku still syg mak aku.Kirim salam kat sedara mak aku tu yer a.k.a mak kau :p

Popular Post