Monday, October 4, 2010

Tutorial: Teknik Melukis Dengan Mudah

Share/Bookmark
Ramai yang tak tahu yang Fahmie ade bakat melukis kan? Sory selama nie Fahmie selindungkan dari korang. Eh Sophie, ingat kamu jer ke yang geti melukis ha?? ^____^ Harap korang tak marah Fahmie. Dah lame dah Fahmie meninggalkan bidang nie. Tapi hari nie Fahmie buat tutorial la kirenyer Teknik Melukis Dengan Mudah.

Melukis nie sebenarnyer semua orang boleh melukis. Antara lawa dengan tak lawa jer. Tapi bile tak lawa tuh. Anggap jer lukisan tuh sebagai satu Seni. Kalau korang nak tahu, orang seni jer yang paham sesebuah lukisan tuh.

Tanpe membuang masa Fahmie akan mengajar korang teknik Fahmie tuh. Tekniknya mudah sangat. Fahmie boleh ajar korang dengan hanya menggunakan 2 Langkah sahaja. Yup~ dua Langkah sahaja. Kalau paham angguk pale laju-laju.

Sebagai contoh, Fahmie akan melukis Burung Hantu:

Langkah 1 : Lukis dua bulatan. Satu kecik, satu lagi besar sikit dari tadi punyer (lihat gambar dibawah)

 Langkah 2: Lukis keseluruhan Burung Hantu tersebut. Selesai.

Tengok. Mudah kan? 

Korang wajib ikut step nie. Kalau tak nanti tak jadi burung hantu


Korang harus praktikkan sehingga korang mahir untuk melukis okey Selamat mencuba semua. ^___^

18 Organisma:

Ayeem Jemain said... Best Blogger Tips[Menjawab]

tutorial hangguk ko cenggini. haha

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Ayeem Jemain hamboi.bukan main marah lagi encik ayeem kite.bahhahahaha

Yui_Wani said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Chehhhhh~~ Yui pun bleh bwat la kalo camtu...hahaa~ xD

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Yui_Wani ha...tgok.baru aja yui dah pandai dah..^__^

tiafazunia said... Best Blogger Tips[Menjawab]

wakkkluuuu teknik melukis 2 langkah jeee!

orggilacinta said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahahahahahahaa..........kelakar gileee...hahahahahahaha....aku pun tertipuuuu..hahaha!

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@tiafazunia hahaha.lepas kene perli baru nak comment.heheheh...alah marah nie.salah ke fahmie ajar melukis nie???

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@orggilacinta alah..mane ade fahmie tipu....betulla tuh.nk step panjang2 buat ape seh...hehe

Yui_Wani said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Zulfahmi Abidin
-_-" aaaa~ yer...trimas sbb kongsikan tutorial yg berguna. xD

Sophie Al-yahya said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Ya Allah.. SENANG BETUL MELUKIS dengan tutorial Fahmi eh..hehehehe..
funny. Dah smangat dah nak tgk sbb dah lama tak melukis.Cis,tipah tertipu!

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Yui_Wani hahaha..anda sopan saya segan yui...^___^

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Sophie Al-yahya aik.mane ade fahmie tipu.betulla tuh.buat ape nak panjang2.....hehehehhehehe..

♥ eyka elisha ♥ said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hahahaha!bguna sgguh tutorial incik fahmie nie..hmpagas tol.huhu ;D

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@♥ eyka elisha ♥ terima kasih..harap tutorial nie dapat membantu...^__^

Nor Athirah Ismail said... Best Blogger Tips[Menjawab]

haha , nak buat yg bulat due tu mmg la senang .. tpy klu na lukes burung hantu tu ... mmg takkan menjadi la kot . huhu .

follow blog tira okayy ?

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Nor Athirah Ismail eh2..susah ea?? nie la yg paling snang fahmie boleh aja.hehehe

Hashira Yusoff said... Best Blogger Tips[Menjawab]

si0ot badig0ol la en zul ni..

smack d0wn nak? hahaha...

Zulfahmi Abidin said... Best Blogger Tips[Menjawab]

@Hashira Yusoff jap2.mane silap aku buat turorial nie aku pon tak tawu.^__^

Popular Post