Saturday, October 1, 2011

Hari Ini

Share/Bookmark
Bangon tido. mandi. cukur misai dan janggut.solat. iron baju. kemas tempat tido. jadual buku. panaskan engine kerete. isap rokok. drive. pergi kedai beli Orenge Juice jenama Twister. kadang kadang yogurt drink. roti bun. pergi kelas. tido dalam kelas. makan jajan. ilangkan ngantok. gelak dengan kawan. tak tau ape yang aku belajar hari nie. 

Balik kelas. huha.huha. pergi makan tengah hari.nasi putih. ayam goreng. jimat. favorite aku. air teh o kegemaran aku. solat. sambung masuk kelas. study. kacau lecturer. tak ingat ape yang dia ajar. tetibe dye bagi assignment. aku mengeluh. pegi toilet. cuci muka. ilangkan tension sementara. kencing. hidup umpama roda.

Masuk kelas lagi. sambung sampai pukul 6. gelak sikit sikit. atas lawak yang tah ape ape entah. aku duduk sorang sorang dalam kelas.takde pasangan. sebab geng aku 7 orang. Kelas tamat. cabut tie. keluar kelas. pergi ke kerete. drive balik ke rumah. singgah 7E. soya kotak besar. kadang kadang slurpee. 

Terbaring atas katil kat rumah. sebab penat sangat. Solat lagi. Mandi. Solat lagi utk yang magrib punyer. Tak tau ape nak buat. tengok lappy pon takde perasaan. nak online takde mood. BBM dengan si dia. Kadang kadang call berjam jam. Dye jauh disane.Aku sini. 

Makan ubat. dah lame aku sakit tekak. Tangan menggigil kadang kadang tak tau ape puncanye. Nervous agaknye. On lappy. Lappy baru. Asus katenyer. K43U modelnyer. buat assignment. sambil BBM lagi kali nie. Bosan. tak buat assignment dah. Layan lagu. Tengok movie. Tak kesah lah walau aku dah tengok 3-4 kali cerite yang sama. 

Sorang sorang kat rumah. Budak rumah pergi main bola. Aku tak suke soccer. aku biarkan lagi. persetan dengan soccer kalau aku dah tak suke. Aku sorang sorang lagi dalam bilik. Si dia menemani ku lagi. aku tak #foreveralone lagi. ^_^ 

Tido pukul 3 -4 pagi. bangon pukul 6 pagi. Berlarutan sampai seminggu. Ini kah student live macam aku?   aku dah ditakdirkan macam nie [?] Jangan tanya kenape. jangan persoalkan kenape. Takde gelak ketawa lagi. Hanya hidup yang boring. Teringat ibu di rumah keseorangan tiada teman. Ada cucu teman ibu. Call mak hari hari. tanya kabar ape yang terjadi. Harap dye sehat sejahtera. 

Harapan nak balik tiap tiap minggu. Financial problem tidak mengizinkan. Harapkan PTPTN tapi aku tidak memohon. Terpikir ape akan jadi kalau hutang keliling pinggang. 

Sabtu. 

Hari istirehat selain ahad. Duduk dirumah. menaip di meja makan. sambil kipas di bawah meja. menghala ke kelengkang. uhhh. sejuknya. terase sampai ke situ. atas bawah kanan dan kiri. Short pant. 

Menarik nafas lega aku masih hidup. masih ade teman. masih berpelajaran. tidak kebulur tak makan. ada orang yang sayang. ada ibu bapa yang menyayangi diri ini. ada si dia sentiasa menemani. 

live getting better? 

8 Organisma:

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said... Best Blogger Tips[Menjawab]

motif ?
selalu rindu kat ibu kew ? same la kite...

Az-Zahra Fauzee said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hmm~
student life yg agak bosan..
tp, apekan daye..

Chuu Muqhlis said... Best Blogger Tips[Menjawab]

tahniah la dah x forever alone :D

Amna.Qadeeja said... Best Blogger Tips[Menjawab]

kan dah cakap,tido jgn selalu sgt pakai boxer kan dah sejuk smpai teettt muahaha

rindu mak eh? me too T___T

:: Khai Artzfar :: said... Best Blogger Tips[Menjawab]

kadang2 aku baca entry ko dah rase mcam bace majalh ujang hahaaa

Oasis said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Untungla student sekarang siap ada kereta, BB semua. Eh, sebut pasal bbm ni...tak nak bagi bb pin ke? Hahaha

Cik Mon Kiera said... Best Blogger Tips[Menjawab]

life is nothing without love. make sense tak??

Yui Light said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Typical.

Ye dak? Huha huha

Popular Post