Saturday, April 16, 2011

Aku Takut

Share/Bookmark
Tenang. Tuh lah gambaran yang aku dapat bagi untuk suasana malam nie. Angin tak berape kuat kalau korang duduk tepi tinggap tinggat 2 nie. Ape lagi yang korang harapkan dari ketenangan yang ada. Otak kosong tak pikir ape. Takde masalah. Takde bunyi bising. hanye tenang. 

Seriously ini bukan cerite "Hantu Kak Limah Balik Lah Weh". Sikit pon tak terlintas nak buat cerite seram time time macam nie. Cume situasi nie buat kan aku terpikir pasal budak budak zaman sekarang nie lepas aku perhatikan perangai diorang kat Bukit Bintang lepas magrib tadi sambil menikmati Slurpee yang aku tambah 2 kali. 

Jangan risau, 7-E tuh tak bankrupt pon kalau aku tambah Slurpee tuh. Cume yang menghiraukan aku masalah sosial budak budak nie je ha. 

Mase tuh aku baru lepas solat magrib. Aku tau aku tak lah berape ilmuan dalam bab bab agama nie. Atas sebab yang sama mase budak budak rumah aku pelawa aku jadi Imam. Aku tarik diri. Sebab pada aku aku tak layak untuk mengimam kan diorang yang jauh lagi baik perangainyer dari aku. Sory aku penakut. 

Aku terlalu takut kalau aku baca doa salah, aku takut kalau ayat yang aku bace tuh tak kene pada waktu tertentu. Aku takut menanggung beban yang ada tuh semua. Tapi macam mane dengan budak budak yang aku nampak lepas waktu solat tuh? Dia tak takut ker? Dah nak masuk isyak dah nie!!

Aku tahu korang pon takut sebenarnyer weh!! 

Korang takut kalau amek air Sembahyang kulit korang berseri macam pakai SK-II kan? Korang takut kalau Sembahyang jiwa korang tenang kan? Korang takut kalau sembahyang nanti badan korang jadi lebeh sehat kan? Korang jugak takut dapat pahala kan? 

Hrrrmm....dah agak dah!!!

p/s: 2,4,4,3,4 is a simple math. Dear math, stop asking for us to find your X, she's not coming back, and don't ask Y either

11 Organisma:

yad'z said... Best Blogger Tips[Menjawab]

erkk.... bukit bintang dah jadik macam las vegas.. hurmmm....

APi said... Best Blogger Tips[Menjawab]

yang kau nampak tu, kau tahu ke diorang ada agama ke tak..
kalau dia Islam dia tahu untuk takut sendiri..
kalau tak de perasaan tu, bukan Islam kot..
kot la kan..

BeYLa! said... Best Blogger Tips[Menjawab]

em tu la remaja skg.dorg pk nk enjoy je.smyg x smyg pn pe dorg kesa.lepak chill relax la bro!tu yg dea kte.

'semakin gemar kita mendoakan utk kebaikan orang, semakin banyak malaikat doa kn utk kebaikan kita'

kita same2 doa utk dorg ye.insyaAllah. :)

suffer8zine said... Best Blogger Tips[Menjawab]

ni la dunia akhir zaman :P

Terkini Kucing Lahirkan Anak Anjing

adrinaqamarina said... Best Blogger Tips[Menjawab]

tapi kalau niat nak belajar tak pe fahmie, mula3 salah, DIA tau kita nak belajar. nanti dah kawen boleh jadi regular imam untuk isteri dan anak3! insyaALLAH.

moga kita tepelihara daripada sume benda yang membawa ke neraka.

ps* i love your ps!

zikeryhassan said... Best Blogger Tips[Menjawab]

mereka lagi takot jika mereka tak dapat keseronokkan.

Nurul Afifah said... Best Blogger Tips[Menjawab]

tp yg best nye..dye la yg pling hebat..paling gah berckp.kalau tegur..dia juagk yg btol

Az-Zahra Fauzee said... Best Blogger Tips[Menjawab]

em..
diorang takut pegi masjid kot..
xpun takot duk atas sejadah..
huuu~

Noor Aqillah Majid =) said... Best Blogger Tips[Menjawab]

bukit bintang.. herm,

Umie Nadhirah said... Best Blogger Tips[Menjawab]

ke pahmi join mengimamkan budak sapeler kat situ.hahaha. j/k

sengat said... Best Blogger Tips[Menjawab]

2,4,4,3,4 :) bole jd imam la lau mcm ni....

Popular Post