home about me banner licence contact

Saturday, March 31, 2012

Experiment: Happy Birthday

Share/Bookmark
12:05 Pagi 31 March 2012

Experiment aku tamat setelah jam menunjukkan pukul 12 tengah malam 31 March 2012. Aku telah membuktikan bahawa kalau takde Facebook, tak ramai pon yang ingat birthday aku. Kalau orang lain selalu cerite pasal perkara yang harus di ingati semasa Birthday diorang, aku pulak nak cerite perkara yang aku harus lupekan mase birthday aku. 

Yang lebeh menyedihkan, kawan baik aku sendiri lupe pasal birthday aku. Si @Topanesta , @Lassiegewdix dan @Aaleechaa semua lupe pasal birthday aku. Bukan itu sahaja, orang orang penting dalam hidup aku sendiri lupe pasal birthday aku. Takpe Fahmie, mungkin mereka sebok pikir pasal hal diorang, aku bermonolog. Takpe, Aku kan hanya wujud bile mereka memerlukan pertolongan.   Aku bermonolog lagi. 

Hasil daripada experiment yang aku jalankan. Aku dah dapat buat satu hipotesis. 
"Jika Facebook tidak mengingatkan kite, maka kite tidak ingat birthday kawan kite" 
Orang yang wish Birthday kat aku kurang dari 10 orang. Dan orang yang wish aku di Facebook. KOSONG. Untuk pertama kalinya dalam sejarah aku main social network nie. Kalau Tahun lepas aku cerite notification aku jejak 1000++ sebab orang wish Selamat Ulang Tahun, Selamat Hari Lahir, Selamat Hari Tua, Happy Birthday,HB.... HB? what the hell is HB? dan lain lain lagi yang same maksud dengannya.   Sorry, tahun nie langsung takde. 

So, ape pulak yang jadi sepanjang Birthday aku semalam? 

Tiada apa apa. 

30.3.2012

-tamat-

p/s: Mak. You are the best. Mak orang pertama yang wish. 

7 Organisma:

Belog Budak Steady said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Hepi Bufday bro...Semoga berjaya dalam kehidupan yang mendatang~ <---- lambat wish =_='

Suraya Aris said... Best Blogger Tips[Menjawab]

nak tiru experiment ko. terima kasih. btw happy bedayy utk ko.

Feymao ( ˘ ³˘)❤ said... Best Blogger Tips[Menjawab]

Ala ko tacing ke ape nie? tak perlu la nak tacing sebab nie..Ko bukan lahir utk satu hari je. Bila befday Ko? semalam ke? Happy Belated Befday. LALALAla.

Unknown said... Best Blogger Tips[Menjawab]

sori fahmie...wuwuwuu T_____T

Puteri Iqa Izyan said... Best Blogger Tips[Menjawab]

hey hey hey. happy birthday fame! :))

ijam ismail said... Best Blogger Tips[Menjawab]

huhu..sedeh..
slmt ari jd..smoge pnjg umo n murah rezeki..

Miszyuyu said... Best Blogger Tips[Menjawab]

nak nangis laaaaaa Y___Y

happy besadayyy famieeee..cptla besaaa..

Popular Post